کلاس رباتیک کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

در سال 2017 ، من برای اولین بار در یک نمایشگاه بین المللی در Uzexpocenter شرکت کردم و این یکی از بزرگترین دستاوردهای دوران دانشجویی من بود. در این نمایشگاه ، ما تحولات خودروهای الکتریکی کلاس رباتیک کودکان ، هتل های کوچک و رباتیک های مختلف را که از انرژی جایگزین تأمین می شوند ، به نمایش گذاشتیم. در پایان نمایشگاه ما "گوشه بیشترین بازدید کنندگان" شناخته شدیم. این موفقیت بزرگی برای ما دانشجویان بود.

زیرا این مانند قرار گرفتن در پنج کشور اول 180 ایالت بود. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ، من یک ماه در یک کمک هزینه در کالج Gifo در ژاپن در رشته رباتیک گذراندم. در طول تحصیل ، ما با دانشجویان ژاپنی تبادل تجربیات کردیم. ما توانستیم با دانشجویان ژاپنی همکاری کنیم تا یک ربات اتوماتیک ایجاد کنیم که به طور مستقل تعادل و حرکت داشته باشد.

      - شما بر توسعه رباتیک در کشور ما تمرکز کرده اید. به من بگویید این رشته برای نسل بعدی چقدر مهم است؟

      "دروس رباتیک در نوع خود جالب است ، اما برای مطالعه عمیق فیزیک ، ریاضیات ، علوم کامپیوتر در مدارس ، رشد مهارت های تفکر منطقی جوانان ، جایگاه آنها در جامعه نیز مهم است." سال گذشته ، وقتی رئیس کلاس رباتیک کودکان جمهور جلسه ای با دانش آموزان مستعد برگزار کرد ، من به آنها پیشنهاد کردم که رباتیک را در مدارس ازبکستان معرفی کنند. پیشنهاد من توسط ایرانیان سایبر رئیس جمهور تأیید شد. در حال حاضر ، باشگاه های رباتیک در مراکز Avkod Barkamol معرفی شده اند. همچنین به آرامی وارد مدارس می شود. کلاس های رباتیک در مدارس و کالج ها به عنوان کلوپ معرفی می شوند و اگرچه از هر 100 کودک 30 یا 10 نفر در آن حضور می یابند ، حداقل دو نفر از آنها تا زمان فارغ التحصیلی حرفه ای آماده خواهند بود.

      - ازروز جوانان زیادی وجود دارند که ربات های مختلفی را اختراع می کنند. ربات هایی که آنها ایجاد می کنند برای انجام کاری طراحی شده اند. به عنوان یک متخصص ، چنین ربات هایی را چگونه ارزیابی می کنید؟

- به عنوان مثال ، من مخالف ایجاد ربات های نجات دهنده هستم. متأسفانه کلاس رباتیک کودکان، مبتکران جوانی وجود دارند که ذات رباتیک را کاملاً درک نمی کنند. هر قطعه کوچک فلزی می تواند یک ربات باشد. اختراع این نوع ربات ها بسیار پیچیده است. برای ایجاد یک پروژه عالی به زمان ، دانش و تحقیق نیاز است. ربات هایی که بتوانند مردم را نجات دهند هنوز ایجاد نشده اند. مسئله کلاس رباتیک کودکان "سرقت ایده ها" امروزه در بین جوانان ما بسیار رایج است.

بزرگترین یاور آنها اینترنت است. آنها پروژه های آماده را از اینجا دریافت می کنند ، اما می گویند شما باید روی آن سرمایه گذاری کنید ، این یک شرکت نوپا است. آنها می خواهند به سرعت پروژه های کپی خود را به مردم معرفی کنند: در نمایشگاه های آموزش رباتیک کودکان مختلف شرکت کنند یا آنها را در رسانه ها نشان دهند. اما این پروژه که با عجله آماده شده است ، دور از دسترس نخواهد بود. صبر در ایجاد یک پروژه جدید ملاک اصلی یک مبتکر است.





:: بازدید از این مطلب : 1038
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: